maandag 18 juni 2012

bezoek van een marinier

Vince's vader is marinier. Een beroep waar veel over te vertellen valt. Hij liet via een DVD een stukje zien wat een marinier zoal doet. De kinderen mochten vragen stellen over zijn werk en het mooie pak.


vince had ook een vraag aan zijn vader

Het ging over de vredessoldaten, die de ruzie tussen de landen willen stoppen, en dat zij mensen helpen bij rampen ,dichtbij of veraf. Indrukwekkend en avontuurlijk soms. Bedankt Vince's papa!!


s'Middags was de afsluiting van het thema "Beroepen" tijdens de weeksluiting. De groep van juf Cora/ juf José zong het Beroepenlied en lieten dat zien met de bijpassende kleding en spullen. Juf Gea's klas liet werk zien dat de kinderen hadden gemaakt over het beroep dat zij later willen worden.

wat zal ik later worden als ik groot ben,
word  ik een groenteman, een bakker of een held,
wat zal ik later worden als ik groot ben,
ja, hoe verdien ik later toch mijn geld.

word ik een brandweerman die elke brand kan blussen,
word ik een dokter die je beter maken kan,
mag ik als filmster straks de mooiste meisjes kussen,
word  ik een kok die staat te roeren in een pan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten